2010年12月9日木曜日

Dukes of StratosphearのVanishing Girlを和訳

XTCの変名バンド。The Dukes of StratosphearのVanishing Girlを和訳。
歌詞の彼女は酒のことかな。
この曲はChildren of Nuggetsで初めて聞いた覚えが。
XTC自体あまり好きではないのでこのバンドにまで手が回らなかった。
いい曲。



Someone's knocking in the distance
But I'm deaf and blind
誰かが遠くでノックしてる。
でも僕は耳が聴こえないし目が見えない

She's not expected home this evening
So I leave the world behind
For the Vanishing Girl
The Vanishing Girl
Yes she'd give you a twirl
But she vanishes from my world
彼女は今晩帰らない
だから僕は消え入る少女のために世界を投げ出すんだ
消え入る少女のために
そう 彼女を見たらひっくり返るぜ
でも彼女は僕の世界から消えていく

So burn my letters and you'd better leave
Just one pint a day
だから僕の手紙を焼いてくれ 
そして一日に丁度1パイントは残しておけ

The whole street's talking about my
White shirts looking so grey
People gossip on the doorstep
Think they know the score
街中が僕の白いシャツがとても灰色に見えると噂してる
玄関口でみんなうわさ話をしている
真実を知っていると思っているんだ

She's giving him the runaround
The man from number four
Has a Vanishing Girl
A Vanishing Girl
Yes she'd give you a twirl
But she vanishes from my world
彼女は僕に会うための彼向けの口実を用意する
四号室のその彼は消え入る少女と一緒だ
消え入る少女と
彼女を見たらひっくり返るぞ
でも彼女は僕の世界から消えていく

Yes the paint is peeling and my
Garden is overgrown
I got no enthusiasm
To even answer the phone
ペンキは剥がれて 僕の庭は草木が伸びきっている
僕はその電話に答える気力すら無い

When she's here
It makes up for the time
She's not and it's all forgotten
But when she goes
I'm putting on the pose
For the Vanishing Girl
彼女がここにいるとき
彼女がいなかった時間を取り戻せるし
すべてを忘れることができる
でも彼女が行ってしまうとなれば
その消え入る少女のために僕は動けなくなるんだ

0 件のコメント:

コメントを投稿